Showing posts with label Korea. Show all posts
Showing posts with label Korea. Show all posts

November 30, 2011

Happy D.E.C.E.M.B.E.R !

1st December 2011, Today i felt so . . . 


BORING

Agak lame dan aku dah j a r a n g - j a r a n g update blog. Tiada idea nak tulis ape, kalau setakat nak tulis 

1st December 2011, Today i felt so boring. Bye.

baik tak payah :) 

_________________________________________________



Semalam siape tengok MAMA Award 2011 ?! Angkat kening ^^. MAMA Award? wtf is that?! MAMA Award tu Mnet Asian Music Award. Diaorang punye opening concert agak best. Miss A tak silap. 

First2 aku tengok LIVE kat Youtube, tapi disebabkan lambat seperti siput babi, aku tengok ulangan kat 8TV je semalam -.="

Tahun ni punye Girl's Generation dinobatkan sebagai Music of The Year (kalau tak silap). Aku ni banyak dah lupe, LOL nyannnyyuuwwkk (Y). 

Aku menjerit part ni, 
OMG! OMG! OMG! HyunA sexxxyyy~ arghh. Hyunseung O.o handsome :3

Diaorang kiss LIVE! Tapi disebabkan Kerajaan Malaysia tak bagi anak-anak tempatan tengok bende macam tu, diorang CUT. :D HAHAHA -.="

Jadi, aku suggest kan korang bace sendiri baru faham :) sebab aku ni kadang2 melalut~

Baca bawah ni 
Source : MA MA

September 27, 2011

Annyeonghaseyoooooo

Assalamualaikum..... Annyeonghaseyoooooo (bukan Erol =.=') lame aku tak update blog! dah bercabang2 , habuk dan segala jenis bacteria yang da timbul kat blog aku.. Aku da merdeka :) No more reading books, studied for two hours etc. yay! Habis sudah UPSR! soo, aku tak tau nak cerita ape.. just wanna share new suju song~ A-cha!

ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! OMG! OMG! OMG! Kyuhyun so sexy huh in this video :D



Annyeong!

March 26, 2011

YongSeo Couple - The Last Episode



annyeonghaseyo! nangis* sedih ni,, yongseo couple ada last episode je. hwaaaaa :( x suke. tadi goling-goling dekat facebook, pastu kawan aku ade bagi link, bace2, ouwh! sedih! bace kat bawah ni...


"So they did not have the duet, backroom filmed last Sat, final filming today true.

And today's filming will end at their house later. The landlady has been informed and YongSeo have prepared something for her. It will be their final filming despite the Japan tsunami disaster. There will be no more filming after today.

I can confirm that YongSeo have closed their bank account and withdrawn the money to donate to the relief fund. That is correct.

Final episode is under discussions whether editing will push it to April 2nd or remain as March 26th. Final episode will broadcast on either of those 2 dates.

So far YongSeo are still joking and having fun filming but both seemed a little sad when Yonghwa played on his guitar at the practice room.

Both have prepared gifts for each other and that is all for now."


ahhh,, tidak. T_____T , ok la sampai sini je. bapak aku dah bising da tu =.='

annyeong!


The Last Episode~1
Part 1
Part 2
Part 3
Part 4


The Last Episode~2
Part 1
Part 2
Part 3

March 15, 2011

Always has new head

annyeonghaseyo!! wuuuu,, so, tajuk kali ni "Always Has New Head" selalu ada kepala baru?! nonono.. actually "Always Has New Header"<<< 'er' hehehe.. ok.. so, tadi bukak facebook, kawan kawan aku ada bagi satu artikel dari blog ni.. bace punya bace terjumpa ayat ini...



"Dan yang paling penting, angan-angan untuk mendapat suami, atau balak, atau lelaki impian yang dipotraykan dalam wayang gambar tidak logic itu. Mula terdetik, siapakah yang bakal menjadi hero saya apabila terkena deman, menjaga saya sehingga baik, siapakah yang akan membuat bubur untuk saya dikala sakit. Siapa yang akan memberi bunga dengan secara tiba-tiba.Siapakah yang akan sentiasa akan mengingati hati ini. Siapakah yang akan bersikap romantis. Siapakah yang akan menunjukkan rasa cemburu apabila keluarnya second hero. 

Berulang-ulang episode cerita wayang korea ini. Tak jemu-jemu~"

errrrggg~ tu baru separuh, click sini untuk baca selanjutnya

insaf2...

dulu header aku ada gambar wooyoung & IU (hafal!) 


transform menjadi ke arah ini

wink-wink*

hehehe,, lagu korea pun dah takde. 
oklah, sampai sini je, annyeong!

p/s: insaf tu insaflah tapi tak de lah sampai tak dgr lagu korea langsung! hehe >.<

March 11, 2011

Etude House (Avatar Series Commercial)

annyeonghaseyo,, tadi tgh boring2 gi belajar photoshop dkat youtube... tgok org buat avatar.. then nak buat jugak..

tgh cari2 gambar,, terjumpe gambar Park Shin Hye.. Lagipun dye tengah pegang lipstick jenama etude house.. boleh laa buat iklan terus...

 konon2nye nak buat mcm gambar yg kat bawah ni

alih2 , jadi mcm ni daaaa

edit, edit, edit & edit

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-













nak dekat lagi?

tadaaaaaaaa, model baru utk iklan Etude House.. hehehehe

ok la,, nak belah da ni, annyeong!

p/s: gamabr2 ni saje2 je buat, bukan sebab x suke artis tersebut,, disebabkan sukalah sye pilih gambar Park Shin Hye sbgai model... untuk suke2 ajeee~

March 06, 2011

Dream High

annyeonghaseyo!! lame aku tak post blog ;') rinduuu~ ooohh kk. kali ni nak cereite pasal Drama Dream High!!
ya Allah best nyer citer ni!!! ok, aku nak bagi tau ni, overall drama korea yang aku pernah tengok drama ni paling best.. drama ni lebih kurang macam high school merepek tuu,, nyanyi2 tapi lagu dorang best gilerr ahhhhh


Ranking Drama Korean
1. Full House 78%
2. Boys Over Flower 98%
3. Hello! My Lady 68%
4. Cinderella Step Sister 65%
5. Personal Taste 88%
6. Dream High 100%


kepade sesiapa yg belum tgok drama ni, dipersilakan untuk tengok! serious ,, ep 16 nanti korang rase nak menitik air mata..



dalam drama ni banyak artis JYP berlakon,,


Dream High Cast

Main Cast
Extended cast
Cameos
Kirin's Teachers
Kirin's Students

first aku tgok drama ni terbayang2 suzy dgn taecyeong .. then dalam ep bape tah, aku beralih kepade pasangan Kim Pil Suk(UI) dgn Jason(Wooyoung).. heee~ *_*
tengok header aku,, wink-wink..mwahahahaaaa.. sukenyee~ 

bile aku dgr lagu dream high rase nak nangis :(,, cerite yg best mcm tu patut kene ade sambungan.. baru laa HOT*

ok, laa sampai sini jee,, annyeong!

December 30, 2010

Baby and I English Sub

Annyeonghaseyo,, kali ni aku nak kongsi dgn korang citer Baby and I citer ni da lamerr da,, 2008.. hahha,, aku suke citer ni!!!! hero dye hero your beautiful Jang Geun Suk ! >.< omo omo,, kio! kalau aku rajin@ade mase,, aku post citer You're Beautiful,, cite tu mule2 tgok mmg boring,, da tgh2 citer tu best,, >.<


*budak ni kio >.<*

*ni movie tahu, bukan drama ,,*

okeleee,, smpai sini jerr annyeong!

December 26, 2010

YongSeo Couple - Banmal Song w/lyric

Annyeonghaseyo! kali ni aku nak korang dgr lagu Banmal ... 100% YongSeo punyer lagu... sgt menyayat hati..huahauhua.. suke lagu ni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






Hangul + Romanization
고마워라는그말도
go ma wo ra neun geu mal do
안녕이란말도
an nyeong i ran mal do
내겐너무어려워요
nae gen neo mu eo ryeo wo yo
정말감사해요
jeong mal gam sa hae yo
많이고마워요
manhi ko ma wo yo
나는이말밖에못해요
na neun I mal bakk e mot hae yo
모든게처음이라서
mo deun ge cheo eum I ra seo
나사실은너무나서톤걸요
na sa shil eun neo mu na seo ton geol yo
어떻게말할까
eo ttoh ke mal hal kka
뭐라고말할까
mweo ra go mal hal kka
나는오늘도망설이죠
na neun o neul do mang seol I jyo
어리서로반말하는사이가되기를
eo ri seo ro ban mal ha neun sa I ga doe gi reul
아직조금서투르고오색한데도
a jik jo geum seo tu reu go o saek han de do
고마워요라는말투대신
gomawoyo ra neun mal tu dae sin
좀더친하게말을해줄래
jom deo chik ha ge mal eum hae jul rae
우리서로반말하는사이가될거야
o ri seo ro ban mal ha neun sa I ga doel geo ya
한걸음씩…천천히다가와
han geol eum ssik…cheon cheon hi da ga wa
내두눈음바라보며
nae du nun eum ba ra bo myeo
말음해졸래
mal eum hae jol rae
널사랑해
neol sa rang hae

English Translation Lyrics
S: It’s so hard for me to say ‘thanks’ or ‘bye’ to you [t/n: these are informal words in Korean.]
All I can say is “thank you” or “thanks so much” [t/n: these are formal words in Korean.]
Everything is brand new to me, so I’m a little unsure
How should I say it? It’s still really awkward
Even today, I worry about it

YS: hopefully we can be a banmal relationship
though still unnatural
Y: rather than saying “gomawoyo”
let me hear more intimate words

Y: When we met for the first time
Even our smiles were shy
After today we should be closer to each other
I’m both excited and looking forward to it.

YS: hopefully we can be a banmal relationship
though still unnatural
Y: rather than saying “gomawoyo”
let me hear more intimate words
YS: we can have a banmal relationship
one step at a time, slowly walk closer
Y: look at me in the eye
can you tell me
YS: “I love you”

sedapkan?! huaaaa.. oke lerrr.. smpai sini jer! Annyeong!

p/s: kalau nak download lagu ni, boleh download kat >>>SINI<<<